Boligutvikling i distriktene i Innlandet – Nord-Østerdal og Valdres

Temadag 26. oktober kl. 1200-1630 Tynset kulturhus, Lillesal
En helhetlig kommunal boligpolitikk og offentlig/privat samarbeid, er nødvendig for å bedre boligtilbudet i distriktene. Dette er viktig både for å sikre tilbud til en egne innbyggere og å rekruttere nye. Det er derfor igangsatt et samarbeidsprosjekt mellom kommunene, Innlandet fylkeskommune, Husbanken og Statsforvalteren.

Hensikt med boligdagen er en felles forståelse av utfordringer og muligheter som grunnlag for videre samarbeid om boligutvikling i kommunene i regionen.

Målgruppe er ledelse og ansatte i kommunene og lokale private boligaktører (eiendomsmeklere, banker og eiendomsutviklere/entreprenører)

Program:

11:00:  Lunsj
12:00:

• Del 1 Status og utfordringer. Presentasjoner av fakta og undersøkelser. Drøfting og innspill fra deltakerne; – beskriver dette virkeligheten vår?
  • Del 2 Muligheter. Eksempel på boligsatsing og prosjekt i distriktskommuner og Husbankens virkemidler. Drøfting og innspill fra deltakere; – hvordan kan vi jobbe sammen framover?

16:30:  Slutt

Bolig - Klikk for stort bilde