BRØYTEKONTRAKT SVEVEGEN M.M. - TILBUDSGRUNNLAG

Folldal kommune ønsker tilbud på brøyting og strøing av følgende kommunale veger/plasser:

• Svevegen ca. 5400 m
  • Lillekroken ca. 970 m
  • Folldal kirke ca. 250 m + parkeringsplass
  • Rondeslottbakken ca 500 m
  • Krokhaug boligfelt ca. 600 m
  • Folldal barnehage ca 170 m + parkeringsplasser og lekeområde
  • Geitryggvegen ca 630 m
  • Vann- og avløpsinstallasjoner (driftssentral, rensepark, septikmottak, brønnområde samt 4 pumpestasjoner)

Retningslinjer for brøyting og strøing:
Snøryddingen skal først skje når snøfallet er over, men ikke før ved en snødybde på minimum 5 cm, når vindforhold ikke tilsier noe annet. Uansett må det utvises skjønn da forholdene er internt forskjellig. Så sant værforholdene tilsier det, skal arealer være ferdig brøytet innen kl 07:00. Entreprenøren vurderer til enhver tid behovet for strøing. Denne vurderingen gjøres ut fra at områdene krever god framkommelighet for all aktivitet som er i området. Ved mildvær blir det en del slaps med påfølgende gjennomslag. Fjerningen av snøslapset må skje så fort som mulig.

Brøyting og strøing godtgjøres på timebasis i tillegg til en fast beredskapsgodtgjørelse. Beredskapsgodtgjørelse for sesongen 18/19 var 4.400,-. Prisene reguleres årlig ihht indeks for anleggsmaskiner.

Tilbyder skal være registrert i mva registeret. Det forutsettes at entreprenør er forsikret for skader som måtte oppstå på 3. manns eiendom.

Dersom ønskelig vil den som har brøyting også ha førsterett på sommervedlikehold av samme vegstrekninger (etter bestilling).

Tilbud skal inneholde følgende:

• Navn på foretak, adresse, e-post og telefon
  • Beskrivelse av utstyr som vil bli benyttet
  • Kapasitet/mannskap
  • Timepris
  • Skatte og mva-attest ikke eldre enn 6 måneder
  • HMS egenerklæring

Tilbud merkes «Tilbud snøbrøyting» og sendes

Tilbudsfrist 31.08.19.

Det tas forbehold om å kunne anta eller forkaste ethvert tilbud.

Ole Håkon Flatøy
Enhetsleder