Ny plassering av turistinformasjon i Folldal
Det åpnes nå for søknader om drift av turistinformasjon i Folldal for 2025.
Drift av turistinformasjon utløser i år et driftstilskudd på kr. 55.000,-
Søknadsfristen er satt til 4. april
Søker må fylle følgende kriterier:
- Sentrumsnær beliggenhet. Tilgjengelighet for turistene er viktig.
- Lokalene må være funksjonelle både for arbeidstakere og besøkende. Et viktig forhold er kravet om universell utforming.
- Gode parkeringsmuligheter
- Man må kunne tilby oppdatert informasjon om transport, overnatting, spisesteder, aktiviteter, attraksjoner, turmål, turstier, gjeldende regelverk etc. både på telefon,
e-post og «over disk». Dette gjelder også utenfor hovedsesong.
- Enkelt toalettilbud i åpningstiden.
- Oppdatering av informasjonen på hjemmesiden Visit Folldal - Opplev unike & vakre Folldal i forkant av sesong. Dersom bedrifter ønsker synlighet på siden, er bedriftene selv ansvarlig for å sende riktig informasjon til driver av Visit Folldal.
- Man må påse at informasjonsskilt av riktig type blir plassert på best mulig måte (både av hensyn til regelverket og turisten som skal finne fram). Plan- og bygningsloven har bestemmelser om skilt og reklame i §107.
For Autorisasjon klasse 2 (i-skilt med rød bunn) kreves:
- ansvarlig leder for kontorets drift
- Kontoret skal være åpent i perioden 20. juni –20. august med en ukentlig åpningstid på minst 37,5 timer.
Bedriften søker selv NHO om autorisasjon.
Merk:
Det vil utarbeides en avtale om drift mellom tilskuddsmottaker og kommunen.
Beløp kan endres i budsjettbehandling fra år til år.
Søknad sendes til postmottak@folldal.kommune.no v. næringsutvikler Bjørn Skjervold