Ekstermværet «Hans» - ny oppdatering tirsdag 08.08

Kommunen har vært i møte med Statsforvalteren nå kl 16 og også hatt dialog med politiet. Rødt farevarsel er forlenget. Det er fare for flere stengte veier og situasjonen endrer seg raskt.
Politiet oppfordrer til kun nødvendig kjøring langs Fv 27, da det har gått fire ras langs Atndalsveien, i Stor-Elvdal, og det er store vannmengder flere steder.

Folldal kommune oppfordrer alle innbyggere og besøkende om å følge utviklingen på www.varsom.no , www.yr.no og www.175.no og også følge statsforvalternes henstilling om å holde oss mest mulig i ro.

Dette gjør kommunen:

• Medarbeidere fra tekniske tjenester har i dag overvåket kummer, bekkeinntak, stikkrenner og sluk og foretatt nødvendige, mindre tiltak
  • Vi deltar i daglige møter med Stasforvalteren
  • Informasjon til innbyggere og besøkende oppdateres fortløpende på Facebook og hjemmesiden vår
  • Kommunen er klar til å sette krisestab på kort varsel dersom det blir nødvendig

Hvordan komme i kontakt med kommunen?
I åpningstida, kl 9-14.30, kan henvendelser rettes til sentralbordet (62 49 10 00).

Deretter rettes henvendelser til teknisk vakt (995 87 411).
I tillegg er både kommunedirektør (997 02 594) og ordfører (488 41 577) tilgjengelig på telefon.

Ved eventuelt bortfall av mobilnett og du trenger tilgang til satellitt-telefon, er det som tidligere Folldal Bo- og servicesenter, underetasjen, som er oppmøtested.