Feil med avlesning av vannmålere

Ved en feil har de innsendt avlesningene av vannmålerne ved årsskiftet ikke blitt overført til det kommunale systemet. Mange har da fått en faktura med kommunale avgifter med feil forbruk og beløp når det gjelder vannforbruk. Vi har nå gått igjennom og lagt inn korrekte avlesninger for alle abonnentene.

Noen av abonnentene har betalt for et mye større vannforbruk enn de har hatt - disse vil få refundert det som er betalt for mye. De som har betalt for et litt større vannforbruk enn de har hatt, vil få nedjustert a-kontobeløpet for resten av året, slik at det jevner seg ut. De som har betalt for lite i forhold til forbruket i 2021, vil betale et større a-kontobeløp de resterende terminene i år.  Til sammen vil alle betale for akkurat det vannet som er tappet i 2021.

Vi har funnet feilen, og vil sørge for at dette ikke gjentar seg.