Gratis studierom i «Folldal studiesenter»

Folldal kommune og Folldal næringspark AS etablerer et nytt tilbud til Folldalsstudenter.

Studenter som er rammet av nedstengte høgskoler, universitet og fagskoler får tilbud om gratis studierom i næringsparken i Folldal. Infrastrukturen i næringsparken ligger til rette for å ha en god arbeidsplass, dette er «plug and play».

Folldal kommune og næringsparken ønsker å gi dette tilbudet til studenter som sitter på boligen på studiesteder rundt omkring i landet. For det første vil en tilrettelagt arbeidsplass muligens skape mer stabilitet og struktur til studentene. For det andre vil et tilrettelagt smittevern som Folldal kommune i dag er svært gode på, forhindre ytterligere smittetrykk for studentene da trykket er høyere rundt studentsamfunnene. For det tredje er næringsparken et innovasjonsmiljø. For det fjerde har man mulighet til å benytte seg av Folldal sine fasiliteter i kjente omgivelser på fritiden, samt nærheten til familie.

Folldal næringspark har i dag bedrifter som Duett AS, Kjørekontoret Innlandet AS, Vekstra AS, Snøhetta fysioterapi og næringsutvikleren i Folldal kommune har kontorplass enkelte dager. Det er en næringspark med i overkant av 50 arbeidsplasser, et innovativt miljø og med svært høy kunnskap blant de som har sin arbeidsplass her.

Dette er en «plug and play» løsning som innebærer at man kun trenger å ta med sin bærbare pc og annet studiemateriell.

Reserver studierom når du ønsker, dra til næringsparken og benytt studierommet. Husk å slå av lyset når du drar.

Dette tilbudet er så vidt vi vet alene om å kunne tilby, ingen andre kommuner i Norge har dette tilbudet, så her er vi først ute.

Folldal kommune ønsker å ha større fokus på ungdom og unge voksne. Dette er et tiltak for å vise at vi er litt innovative, vi vil vite hva studentene ønsker etter endt studie, hva kan Folldal kommune bidra med og hvilke muligheter finnes i næringslivet i Folldal.

Studierom reserveres ved å sende e-post til; postmottak@folldal.kommune.no eller tlf 62491000.

Studietid fra kl 08.00 – 16.00

Gjeldende smittevernsregler må følges.

• Vi starter opp med tilbudet onsdag 3 mars.