For ansatte

På denne siden vil du finne informasjon, skjema og lenker som kan være relevante for deg som ansatt.

Interne utlysninger

INTERN UTLYSNING
Gjøres kjent ved oppslag på kommunale bygg, og kommunens intranett.
• Kan gjøres ved midlertidige tilsettinger på inntil 1 år. Tillitsvalgt(e) skal være enig i at stillingen lyses ut internt.
• Kan gjøres for undervisningsstillinger som er ledig for et kortere tidsrom enn 6 mnd., jfr. opplæringsl. § 10-4.
• Skal gjøres dersom det antas at det finnes kvalifiserte deltidstilsatte internt i kommunen som ønsker utvidelse av sin stilling, jfr. HTA 2.3.
Vurderes i samarbeid med tillitsvalgte.
Som interne søkere regnes alle fast ansatte. Midlertidig ansatte som har hatt et arbeidsforhold i kommunen de siste 6 månedene før utlysningstidspunktet kan også søke.

Interne utlysninger finner du her:
Folldal kommune - Våre ledige stillinger (easycruit.com)

NYHETER TIL ANSATTE

Infomøte KLP pensjon.
Vi arrangerer et infomøte om KLP pensjon for ansatte i kommune. 

Dato: 11.4.25 på Kommunestyresalen.

Les mer om møte her: Infomøte KLP pensjon (002).docx (DOCX, 88 kB)

--------------------------------

Informasjon fra FARTT

Hold deg oppdatert på informasjonsmeldinger som legges ut på siden til FARTT  - IKT Fjellregionen IKS - FARTT 

Klikk deg inn på lenken “Intranett”, og logg på med din FARTT-bruker. 

--------------------------------

Hovedverneombud

Anette Streitlien tok 01.01.2022 over som hovedverneombud i kommunen. Hun er til daglig å finne som servicekonsulent i kommunens servicekontor. 

--------------------------------

Overføring av ferie

Dersom noen har en særskilt grunn til å ikke avvikle full ferie i ferieåret, må det gjøres en avtale om overføring av ferie til nytt ferieår. Inntil 12 virkedager (2 uker) + avtalefestet ferie kan avtales overført. Kriterier som kan gi grunnlag for overføring av ferie; sykdom, planlagte lange feriereiser, flytting/husbygging, spesielle arr., eller andre særskilte grunner. Det vises til ferielovens § 7, 3. ledd og HTA kap. 1 § 7.

Ved overføring av ferie med inntil 10 dager, skal vi ikke lengre bruke papirskjema. Ønske om overføring av ferie legges inn i Enterprise, slik som vi gjør når vi legger inn ferie.

Gå til Meg selv -> personalskjema. Der trykker du på Ny og velger Vedlikehold feriesaldo.

Ønske om overføring av ferie må begrunnes i notatfeltet før det sendes.

Det elektroniske skjemaet sendes automatisk til din leder. Dersom du har haket av for det vil du få en e-postvarsling når saksgangen er ferdig. 

Ansatte som jobber turnus skal fremdeles benytte seg av papirskjema, som leveres til nærmeste leder. 

--------------------------------

Endrede tilganger på FARTT

Enkelte ansatte har fått endret sin FARTT-tilgang. Her er en bruksanvisning for bruk av FARTT uten skrivebord "normal bruker": Bruksanvisning FARTT uten Skrivebord (PDF, 280 kB)

--------------------------------

Telefoni – last ned ny app

Phonero har gjort endringer i appen og flyttet følgende funksjoner til sin nye app; "ditt Phonero" - søk opp i App Store.

  • Dashboard
  • Pin/puk-kode
  • Forbruk
  • Kjøp av ekstra datapakker

For fortsatt å ha tilgang til disse funksjonene, må du laste ned appen og opprette ny bruker.
NB! Vanlig telefoni, bedriftskatalogen etc ligger fortsatt i appen "Phonero".

--------------------------------

Nytt om avfallssortering ved kommunale bygg - nov. 19  

------------------------------

Rutine ved opphør av arbeidsforhold grunnet alder

Rådmannen har utarbeidet ny rutine. Les mer under fanen Reglement, rutiner og planer - Tilsettingsforhold.

------------------------------------

Bedriftshelsetjeneste (BHT)

Bedriftshelsetjeneste AS er Folldal kommunes leverandør av bedriftshelsetjenester, og både medarbeider og arbeidsgiver kan kontakte dem.

Hovedarbeidsområde er å bistå bedrifter med forebyggende helsearbeid basert på kartlagte risikoforhold, forebygging av yrkesskader og sykdommer, andre uheldige fysiske og psykiske påkjenninger, samt medvirke til å fremme helse og trivsel blant de ansatte i bedriften.
Mandatet til BHT er hjemlet i arbeidsmiljølovens § 3-3 og med tilhørende forskrifter.

Bedriftshelsetjenesten kan bistå innenfor følgende hovedområder:

  • systematisk HMS arbeid
  • sykefravær
  • arbeidshelse
  • ergonomi
  • psykososialt arbeidsmiljø
  • fysisk, biologisk og kjemisk arbeidsmiljø
  • rus og avhengighet
  • krisehåndtering
  • kurs

Nettsted: www.bht.no

Pensjon og medlemsfordeler i KLP

Med pensjonsordning i KLP får du flere gode medlemsfordeler. Alle som meldes inn i pensjonsordningen får et forsikringsbevis tilsendt i posten, og dette er bekreftelsen på at du er medlem i KLP.  

Slik søker du pensjon hos KLP: 
Du søker selv om pensjon fra KLP ved å logge deg inn på Min Side. Når du har logget inn velger du "søk pensjon" og hvilken type pensjon du ønsker. Mer om de ulike prosessene og hva du må ha klart før du søker finner du på denne siden

Sjekk hva DU får i pensjon: 
På Min Side kan du se din pensjonsopptjening og prøve vår pensjonskalkulator for å beregne din fremtidige pensjon. På Min Side får du også tilgang til nettbank, private forsikringer og fond.

Ta pensjonssjekken! Her har KLP laget fire videoer for deg som er født før 1963 og som nærmer deg pensjonsalder, for å hjelpe deg i gang med din pensjonssjekk.

Skadeforsikring: 
Spesielt gode priser på forsikring av bil, hus, reise m.m.

Banktjenester: 
Blant markedets beste rente, både på spare- og brukskonto fra første krone.

Fondsparing: 
Markedets rimeligste kombinasjonsfond.

Sjekk alle medlemsfordelene dine og hvordan du kan spare penger.

Hvis du ønsker å holde deg oppdatert på dine medlemsfordeler og få nyttige råd og tips fra KLP, kan du melde deg på nyhetsbrev fra KLP-konsernet.

Pensjon og medlemsfordeler i SPK

Slik søker du pensjon hos SPK: 
Alderspensjon
Minst to måneder før du skal pensjonere deg, må arbeidsgiveren din sende oss en melding om pensjon. Du må derfor ta kontakt med din arbeidsgiver for å avtale når du skal gå av med alderspensjon. Det er arbeidsgiver som må sende inn søknaden på dine vegne.
For å få pensjon fra Statens pensjonskasse fra fylte 67 år, er det et vilkår at du samtidig søker om alderspensjon fra folketrygden.
Alderspensjon kan utbetales fra den første i måneden etter fylte 67 år.

AFP i offentlig sektor
AFP (avtalefestet pensjon) er en tidligpensjonsordning for deg som er statsansatt eller lærer, og som ønsker å trappe ned eller gå av med pensjon helt, når du er mellom 62 og 67 år.
Søknad om AFP består av to deler; en del som arbeidsgiveren din skal fylle ut, og en del som du skal fylle ut.

Økonomisk støtte når du ikke kan jobbe fulltid på grunn av sykdom eller skade
Du kan søke om uførepensjon fra SPK både når uførheten er midlertidig eller varig. Hvis sykemeldingen skyldes en skade som har oppstått på jobb, kan du i tillegg ha rett til yrkesskadeerstatning.

Sjekk hva DU får i pensjon: 
SPK.no kan du se din pensjonskalkulator og din pensjonsopptjening. 

Boliglån
Boliglån i SPK er en medlemsfordel som gir deg gunstig rente. 

Lær mer om hva medlemskapet betyr for deg
Kurs og foredrag for medlemmer
Din pensjonsavtale har mange fordeler - digital brosjyre
 

Innkjøp og anskaffelser

Folldal kommune er bundet av lov og forskrift om offentlige anskaffelser, og har en rekke avtaler med ulike firmaer når vi skal gå til innkjøp av noe.

Firmaet Abakus i Engerdal er vår bistand på anbud og anskaffelser.

Kai Enget er kommunens kontaktperson som har overordnet ansvar for innkjøp og avtaler. Hvert ansvarsområde har også en brukerrepresentant i kommunen.

Lov og forskrift om offentlige anskaffelser.
Ny lov og forskrift for offentlige anskaffelser ble gjort gjeldende fra 1. januar 2007. Dette medførte blant annet like prosedyrer for statlige og kommunale anskaffelser. Videre inneholder forkriftene en klar presisering om at alle  anskaffelser over kr 500.000.- skal lyses ut på DOFFIN.

 

Ny avtale for innkjøp av kontormøbler, inventar og utstyr

Ny innkjøpsavtale for kjøp av kontormøbler, inventar og utstyr er inngått med Lindbak.

Kontaktperson i avtaleperioden:

Simon Morseth,  salgsdirektør –interiør
Mobil: 934 57 795 
Mail: simon.morseth@lindbak.no
WEB: www.lindbak.no

 

Kontakt

Gro Eli Slemmen Tørhaug
Leder
E-post
Telefon 40 04 03 38
Mobil 40 04 03 38