Innbyggerinnsyn (faktura)

Økonomikontoret har to innsynsløsninger for innbyggerne hvor du kan følge med på de krav du mottar fra kommunen.

Fakturainnsyn:

Her kan du få oversikt over alle krav som er sendt deg fra Folldal kommune, hente fakturakopi, søke om betalingsutsettelse på krav som ikke allerede er forfalt og endre kontaktinformasjon slik at fremtidig faktura kan mottas som Vipps, e-post eller Digipost/e-Boks.

Søker du om betalingsutsettelse, vil du automatisk få 30 dagers utsettelse. Du kan maks få innvilget utsettelse på 3 fakturaer i løpet av en 6 måneders periode. Logg deg inn med BankID her: 


Innfordring:

Har du ikke betalt kravet til Folldal kommune i tide vil det utstedes et inkassovarsel. Denne påminnelsen sendes fra et annet system som kommunen bruker for innfordring av forfalte krav. Ved å logge på denne innsynsløsningen vil du kunne se samlet krav, d.v.s. opprinnelig krav samt påløpte omkostninger og renter. Det vil her også vises korrekt konto og KID som må benyttes ved innbetalingen, så kravet blir registrert oppgjort i sin helhet.

 

Krav fra legekontoret: 

Ved legekontoret har vi en automatløsning hvor du kan betale selv etter endt besøk. Velger du å ikke betale med kort før du forlater legekontoret, vil du i etterkant motta en faktura fra de som administrerer denne betalingsløsningen: Melin Collectors. Mottar du et inkassovarsel fra dem, eller har spørsmål om kravet, kan de kontaktes via innsynsløsningen i lenken nedenfor eller pr. telefon eller e-post (se også informasjon i lenken under).