Forhåndsstemme og tidligstemme

Du kan forhåndsstemme fra torsdag 10. august til og med fredag 8. september i hvilken som helst kommune.
Det er ikke mulig å angre på stemmegivningen. Dersom du forhåndsstemmer kan du ikke stemme på nytt, heller ikke på valgdagen.

Tidligstemme

Fra mandag 3. juli til og med onsdag 9. august kan du tidligstemme i hvilken som helst kommune dersom du ikke har mulighet til å stemme i den ordinære forhåndsstemmeperioden eller på valgdagen.

Ordningen er ment for de som ikke har anledning til å stemme innenfor forhåndsstemmeperioden 10. august - 8. september, eller på valgdagene 10. -11. september.

Ønsker du å tidligstemme i Folldal kommune, må du ta kontakt med servicekontoret på e-post: postmottak@folldal.kommune.no eller telefon 62491000 og avtale tid. Servicekontoret har åpent på hverdager mellom klokken 09:00 - 14:30. Telefonen er kun betjent i åpningstiden.

Du trenger ikke valgkort, men husk å ta med legitimasjon med bilde når du skal avgi stemme.
Klikk her for mer informasjon om legitimasjon (valg.no)

Her kan du forhåndsstemme

• Kommunehuset i Folldal, Gruvvegen 7: Mandag - fredag, kl 09:00-14:30.

Ordinær forhåndsstemmegiving starter 10. august og avsluttes 8. september. Dersom du stemmer i annen kommune enn der du er folkeregistrert, er du selv ansvarlig for å stemme så tidlig at stemmen din når fram til hjemkommunen din i tide.

Valgkort

I år får du digitalt valgkort. Du trenger ikke valgkortet for å stemme, men det sparer deg for tid dersom du har valgkortet tilgjengelig når du skal stemme. Valgkortet er en bekreftelse på at du har stemmerett, men gjelder ikke som legitimasjon.

Har du flere spørsmål om valg, se også www.valg.no

Åse Nøkleby Brendryen